Transport og Logistikk-konferansen 2016

04 MAI

ZEROs TUNGTRANSPORTFORUM: HYDROGEN I TRANSPORTSEKTOREN

STED: Håndverkeren i Oslo, Rosenkrantzgate 7

ZERO inviterer til årets andre Tungtransportforum, denne gangen med fokus på hydrogen. Her får dere vite hvordan hydrogen kan bidra til å kutte utslipp i nyttetransporten, om hvilke kjøretøy som finnes og som kommer, og hva vi kan bidra til fra Norge. Hvordan ser markedsutviklingen ut og hvordan skaffer vi både “høna og egget”?

ZERO er en partner i Interreg-prosjektet BlueMove. Vi takker Enova for støtte til bevertning på seminaret og takk til Norsk Hydrogenforum for samarbeid i utarbeidelsen av seminaret.

PROGRAM:

8.30       Registrering og kaffe

9.00       Hydrogen -en del av løsningen
               Velkommen ZERO
               Hvor kan hydrogen spille en rolle som nullutslippsløsning Martin Kirkengen, Avdelingsleder IFE

9:20       Hydrogen -hvor er vi i dag?
               ASKOs hydrogenpilot på veien mot 100% utslippsfri distribusjon Roger Sæther, Prosjektleder ASKO Midt-Norge
               Utvikling av hydrogenlastebiler John Lauvstad, Kommunikasjon- og brandingdirektør i Norsk Scania
               Hydrogenstasjoner i Norge i dag og mot 2020 Roger Hertzenberg, Daglig leder Uno-X Hydrogen
               Hydrogen som rekkeviddeforlenger for elektrisk varetransport Pierre Dodu, Salgsdirektør for Nord Europa Symbio FCell
               Hydrogenbilen i dag og i morgen Jørn Jakobsen, Flåtesjef Hyundai

Pause

10:20    Veien mot et konkurransedyktig hydrogenmarked
              Når blir hydrogen konkurransedyktig for tungtransporten? Martin Hirth, Greensight AS
              Eksempler på lønnsomhet ved bruk av hydrogen som drivstoff Nel Hydrogen
              Infrastruktur for et større antall busser (EU-prosjektet NewBusFuel) Ulf Hafsled, Daglig leder Hyop
              Internasjonalt samarbeid for forsering av hydrogenmarkedet Kristian Vik, Generalsekretær Hydrogenforum

              Virkemidler for hydrogen i transportsektoren
              Finansieringsmodell for rask utvikling av utslippsfri landtransport med PILOT-E Trond Moengen Prosjektleder PILOT-E
              Støtteordninger fra Enova Enova
              Sofadiskusjon blant distributører som ønsker å benytte hydrogenlastebiler ASKO, Tine, VT-Gruppen og Per E. Kristiansen
              Paneldebatt: Virkemidler for hydrogenkjøretøy TBA

12:00    Lunch (Ordinært seminar ferdig)

13:00    Workshop for inviterte

12:30    Nullutslippsløsninger i maritim transport
Det vil være anledning til å høre på følgende sesjon på et parallelt seminar i samme bygning kl. 12:30-13:30 (se hele programmet her):

Hydrogen for nullutslipp ferger og hurtigbåter også på lange samband
Edvard Sandvik Statens Vegvesen, Rolf Fiskerstrand Fiskerstrand, Trond Moengen prosjektleder Pilot-E, Jon Erik Engeset CEO Hexagon Composites
Nullutslipp hurtigbåt
Erik Iansen fra SelfaErlend Solem Fylkesdirektør samferdsel Sør-Trøndelag, Hans Thornell CEO Green City Ferries

 

Pris (eskl. mva): 1200,- (m/faktura), 800,- (m/PayPal)

Rabattert pris (eskl. mva): 600,- (m/faktura), 400,- (m/PayPal)

Rabattert pris gjelder for ZEROs samarbeidspartnere og ideelle organisasjoner. Politikere og innledere går gratis, men må melde seg på i skjema for ‘rabattert pris’.

Meld deg på her for ordinær pris og meld deg på her for rabattert pris.

Kontaktperson: Liv-Elisif Kalland (liv-elisif.kalland@zero.no)

Velkommen!

 

BlueMove_logo_2016   Interreg_OKS_cmyk_CS5   86650056F16B4B91A5B0F8921F5D2AB8.eps    Norsk-Hydrogenforum-png-logo

DETALJER

Dato:
4. mai
Tid
08:30 - 12:00

STED

Håndverkeren Kurs- og konferansesenter
Rosenkrantzgate 7, Inngang Kristian IV gate 
Oslo, 0159 Norge 
+ Google Map

13 JUN

International Conference on Electrolysis in Copenhagen, ICE 2017

STED: København

Research in all the aspects of electrolysis for energy conversion is growing, and the awareness that the conversion from electrical energy to storable and portable matter - fuels - is an inevitable part of the green transition from a fossil based energy infrastructure to a sustainable one. Fuel cells are expected to play a vital role in this transition too, but they compete with proven and well-established technologies, while electrolyzers bridge a gab for which no other alternative is obvious. On this background it is even more striking that we have not yet managed to put up a designated conference series on electrolysis for energy conversion. 

The aim of this initiative is to start a conference series devoted to electrolysis for energy conversion. Let us make a forum in which electrolysis is the main theme and not a sub-topic among many others. 

Be part of it. If you find this idea appealing then I hope you will come and take part in ICE2017 and make it a success. We will prepare the setting in a nice venue, but only the participants can ensure the success. 

 

Welcome at ICE2017 in Copenhagen
From Tue 13th to Thu 15th of June, 2017

http://www.ice2017.net/Conference

Nyhetsbrev